Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14844
Title: Досвід викладання дисципліни «Акушерство та гінекологія» для студентів за спеціальністю «Медична психологія»
Other Titles: Опыт преподавания дисциплины «Акушерство и гинекология» для студентов специальности «Медицинская психология»
Experience of teaching the subject "Obstetrics and gynecology" for students majoring in "Medical psychology"
Authors: Семеняк, Аліна Вікторівна
Андрієць, Оксана Анатоліївна
Кучук, Л.А.
Semeniak, A.V.
Andriiets', O.A.
Kuchuk, L.A.
Keywords: викладання дисципліни
медична психологія
преподавание дисциплины
медицинская психология
subject teaching
medical psychology
Issue Date: 2012
Publisher: Буковинський медичний вісник
Abstract: Нами сформовано дві випадкові групи студентів – перша (основна група) – студенти, які в процесі навчання, додатково, при курації використовували різноманітні психологічні тести для експериментально-психологічного обстеження психічних процесів та методи клінічно-психологічного дослідження особистості, та друга (контрольна група) – студенти, які вивчали дисципліну за загальноприйнятою методикою. Навчання студентів проводилося в однакових умовах. Оцінювали студентів за традиційною шкалою з урахуванням критеріїв оцінювання при поточному та підсумковому контролі. Важливим була наявність вірогідної різниці в рівні знань при оцінюванні на підсумковому контролі – успішність студентів першої групи вірогідно вища. Нами сформировано две случайные группы студентов – первая (основная группа) – студенты, которые в процессе обучения, дополнительно, при курации употребляли разнообразное психологическое тестирование, и вторая (контрольная группа) – студенты, которые изучали дисциплину по общепринятой методике. Обучение студентов проводилось в одинаковых условиях. Оценивали студентов за традиционной шкалой. Важным было наличие достоверной разницы в уровне знаний при оценивании на итоговом контроле – успешность студентов первой группы была достоверно выше. We have formed two random groups of students – the first group (the basic group) – students who used various psychological tests additionally in the process of education when managing patients for an experimental – psychological examination of psychic processes, as well as methods of a clinicopsycho logical study of a personality and the second one (the control group) – students who mastered the subject in accordance with the generally, accepted technique. Teaching students was conducted under identical conditions. Students were evaluated according to the traditional scale with due regard for evaluation criteria in case of current and final control. The presence of the significant difference in the level of knowledge was important, when evaluating in the process of the final control – the progress of the students of group 1 is significantly higher.
URI: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14844
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
БМВ_3_152.pdf521.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.